Wycieczka do Dobczyc 20.06.2024

Na początku wakacji 2024r. Ks. Stanisław Sudoł – proboszcz naszej parafii zorganizował dla wiernych przy współpracy z największą firmą działającą na terenie Salwatora czyli Wodociągami Krakowskimi wycieczkę do Dobczyc. Celem tego wyjazdu było poznanie pięknych okolic Krakowa oraz integracja mieszkańców naszej parafii.

Pierwszym punktem naszej wyprawy było zwiedzanie ujęcia i stacji uzdatniania wody dla miasta Krakowa. Następnie uczestniczyliśmy w rejsie po jeziorze Dobczyckim, w czasie którego mogliśmy poznać piękno otaczającej nas przyrody oraz nauczyć się troski dbania o środowisko naturalne. Płynąc wokół zbiornika wodnego zostaliśmy poczęstowani na statku pysznym sernikiem i kawą.

Następnie zwiedzaliśmy zamek królewski z XIV wieku, w którym zgromadzono bogate zbiory wyposażenia wnętrz z okresu działalności warowni. Kompleks turystyczny obejmuje również niewielki skansen składający się z kilku zabudowań z okolic Dobczyc.

Na zakończenie wyjazdu zjedliśmy wspólnie obiad w pobliskiej restauracji, a po posiłku wróciliśmy szczęśliwie i z miłymi wrażeniami do swoich domów.